Kas ir stūres iekārta/ reika?

Stūres iekārta/ reika ir hidraulisks mezgls, kurš paradzēts, lai autovadītājs izjustu komfortablāku braukšanu- izlīdzinātu vibrācijas/ triecienus un neatdotu tos uz stūres ratu, kā arī lai stūres vadība būtu vieglāka un precīzāka.

Pirmie simtomi bojātai stūres iekārtai/ reikai.

Pirmie siptomi, kurus sajūt vai pamana autovadītājs ir brīvkustība stūres ratā, eļļas noplūde no stūres mehānisma/ reikas, klaboņa no automašīnas priekšpuses.  

Ilgstoši lietojot automašīnu ar bojātu stūres iekārtu riskam tiek pakļauti arī citi mezgli, kā piemēram, stūres stieņi un to uzgaļi, stūres pastiprinātāja sūknis un stūres kardāna pārvads.

Kas tiek veikts atjaunošanas procesā?

Atjaunošanas procesā stūres iekārta tiek demontēta no automašīnas, pilnībā izjaukta un visi iekšējie mezgli kopā ar korpusu tiek mazgāti ultraskaņas vannā. 

Pēc detaļu attīrīšanas tiek veikta stūres iekārtas izpēte un defektācija. 
Tālāk tiek novērsti visi no šiem defektiem: 

  • Stūres mehānisma kustīgo daļu korozija – tieši tur, kur atrodas blīvējums, kas neļauj iztecēt hidrauliskajam šķidrumam.
  • Izdilums stūres mehānisma korpusā – ar tādu defektu stūres mehānisms var nekorekti strādāt uz kādu no pusēm vai nestrādāt nemaz.
  • Zobstieņa nodilums – tādā gadījumā parādās stūres brīvkustība un automašīnai pārvietojoties rodas neatīkamas skaņas.
  • Nodilums hidrauliskā sūkņa korpusā – šadā gadījumā hidrauliskais sūknis var strādāt ar pārtraukumiem vai nestrādāt nemaz.


Veidots ar Mozello - labo mājas lapu ģeneratoru.

 .